Retouren

Het kan gebeuren dat een artikel na aanschaf niet voldoet aan je verwachting. Bij HearPlanet kan een artikel binnen 30 dagen na aankoop worden geretourneerd. Dit mag zonder opgaaf van redenen en hoeft ook niet vooraf bij ons te worden gemeld. De verzendkosten voor het terugsturen van je aankoop naar HearPlanet zijn voor eigen rekening. HearPlanet werkt niet met retourlabels.

Zorg ervoor dat je het artikel compleet en met de oorspronkelijke verpakking aan ons retourneert. Producten die beschadigd of niet compleet zijn, komen niet (of deels) voor omruiling of restitutie in aanmerking. Niet alle artikelen uit het assortiment van HearPlanet kunnen worden geretourneerd. De artikelen die zijn uitgezonderd, staan hieronder vermeld.

Uitzonderingen                                             
De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie, reinigingsvloeistof, batterijen en telefoonaccu's tenzij verzegeld door HearPlanet verzonden en verzegeld retour ontvangen.
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden zoals kussens, oordopjes, kinbeugels en in-ear-headsets waarvan de verpakking geopend is.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  • Artikelen of verpakkingen die beschadigd, bestickerd of incompleet zijn.

Retour aanmelden (optioneel)

Via deze link open je het standaard retourformulier van Webshop Keurmerk, waarbij wij zijn aangesloten. Dit formulier kun je eventueel gebruiken om de herroeping van je aankoop alvast bij ons aan te melden. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. 

Product retourklaar maken

Met uitzondering van bovengenoemde artikelen kun je je aankoop binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen retour sturen naar ons vestigingsadres.

  • Hergebruik de verzenddoos van HearPlanet of gebruik een andere stevige verzenddoos.
    NB: De originele productverpakking geldt niet als verzenddoos!
  • Vermeld aan de buitenzijde de adresgegevens van HearPlanet. 
  • Plaats het product compleet in de verzenddoos. Dat wil zeggen inclusief - indien redelijkerwijze mogelijk - toebehoren, accessoires en de originele verpakking.
  • Voeg het ordernummer en je NAW-gegevens toe aan de zending.
  • Bied het pakket aan bij een door jouzelf gekozen pakketpunt en laat deze frankeren.

Defect product retourneren?

Neem bij een mogelijk defect eerst contact op met HearPlanet, alvorens je het artikel aan ons retour stuurt. Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of per e-mail via info@hearplanet.nl, waarna je aanvullende informatie van ons ontvangt.

Adres retourzendingen

HearPlanet
T.a.v.: retouren o.v.v. je ordernummer
Nijverheidsweg 23E
3641 RP Mijdrecht

Wanneer je een bestelling aan ons retourneert, zorg er dan voor dat je de factuur, pakbon of je NAW gegevens toevoegt aan de zending. Zonder deze gegevens weten wij niet wie de afzender is en kunnen wij de retourzending helaas niet verwerken.

Geld terug

HearPlanet vergoedt betalingen van jou als klant, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping meldt en het product bij HearPlanet retour is afgeleverd. Tenzij HearPlanet aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot je kunt aantonen dat het product is afgeleverd bij HearPlanet, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

HearPlanet gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als dat je bij het bestellen gebruikt hebt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou als klant.

De verzendkosten en het risico van verzending naar HearPlanet zijn voor jouw rekening, tenzij anders overeengekomen met HearPlanet.

Wanneer je de bestelling in zijn geheel retourneert, ontvang je het totale factuurbedrag van ons terug. Indien je een bestelling gedeeltelijk retourneert, ontvang je enkel de waarde van de artikelen terug.

In de meeste gevallen zullen wij het complete aankoopbedrag aan je vergoeden. Dit is afhankelijk van de staat van je artikel. Het is belangrijk dat deze in de originele staat en onbeschadigd naar ons teruggestuurd wordt, zodat het artikel voor ons nog verkoopbaar is. Bij binnenkomst zullen wij een eventuele waardevermindering bepalen wanneer wij het artikel anders terugkrijgen dan dat wij deze hebben verzonden.

Een eventuele waardevermindering is maximaal 50% van het aankoopbedrag en wordt bepaald door de volgende factoren:

  • Beschadiging van het product.
  • Beschadiging van de verpakking.
  • Of het artikel compleet is.

Garantie

  • De garantietermijn verschilt per product en staat beschreven in de gebruiksaanwijzing, op de verpakking of in de artikelomschrijving op de website van HearPlanet.
  • Over het algemeen geldt een garantietermijn van 12 of 24 maanden na aankoop.
  • Indien de garantietermijn niet terug te lezen is in de artikeldocumentatie, neem dan even contact met ons op.

Garantie op accessoires

Verschillende producten uit ons assortiment worden geleverd met accessoires zoals een accu, voeding, batterij, datakabel of oplaadstation. Voor alle accessoires geldt een garantietermijn van 6 maanden na aankoop van het product, tenzij anders aangegeven.

Wanneer vervalt de aanspraak op garantie?

  • Bij verkeerd c.q. oneigenlijk gebruik. 
  • Wanneer er een reparatie is uitgevoerd/het apparaat is geopend door een niet- geautoriseerde dealer.
  • Als het defect is te wijten aan val-, stoot-, vocht- en/of drukschade. 
  • Na het verlopen van de vastgestelde fabrieksgarantie.  

Defecten binnen de garantietermijn

Fabricagefout:

  • Recht op kosteloze reparatie, omruiling of restitutie van het aankoopbedrag.

Defect door eigen toedoen / buiten garantie:

  • Geen recht op kosteloze reparatie, omruiling of restitutie van het aankoopbedrag.
  • Blijkt tijdens onderzoek dat het product niet defect is, dan brengen we de door ons gemaakte kosten á € 25,- in rekening en sturen we het artikel retour.*
  • In geval van reparatie ontvang je van ons vooraf een prijsopgaaf. Besluit je het artikel niet te laten repareren, zullen wij de door ons gemaakte kosten á € 25,- in rekening brengen.* 

* De kosten die wij in rekening brengen zijn gebaseerd op:

  • Het op onze kosten retour sturen van het artikel.
  • De tijd die wij kwijt zijn aan het onderzoek en/of de reparatie aan het artikel.
  • De kosten van het opnieuw verpakken en verzenden van het artikel.

Gratis artikelen

Bij sommige artikelen van HearPlanet krijg je een gratis artikel bij je bestelling. Wanneer je ervoor kiest om alle aangekochte artikelen te retourneren, zijn wij genoodzaakt om de huidige verkoopprijs van het gratis artikel in mindering te brengen op het door ons verschuldigde bedrag. Deze regel is niet van toepassing wanneer je het gratis artikel ook ongeopend en ongebruikt retourneert of wanneer je een deel van je bestelling retourneert.

Klachtenafhandeling

HearPlanet levert producten van hoge kwaliteit en streeft naar 100% klanttevredenheid. Mocht je een klacht of opmerking hebben, dan kun je contact met ons opnemen per e-mail, info@hearplanet.nl, of bellen op 088-530 6099. Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht beoordelen en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht de behandeling van je klacht meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen. Indien je dit niet op prijs stelt, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk, waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.